Friday, September 11, 2009

PBS Oh..lalala

wakaka..nk gelak sorg2 je..npe?? sebab da smgu PBS(pengalaman berasaskan sekolah) habis bru nk cite...sori la ek ..xsempt..nek je cuti trus menimbun tugasan..
well, nk cite kali ni yg merupakn pbs terakhir sblm praktikum thn hdpn. so kali ni sje nk cube sekolah di kwsn bandr plak..cz b4 ni da tiga kali wt kt sekolah luar bndr..sje nk ubh persekitrn dan tgok kplbagaian iklim persekolahnnya..bkn nk membanding tp belajr..bkl cgu kn??huhuhu
so kami berempat iaitu lea, sad, yan n aku sndiri dgn penuh smgt di bln2 pose ni bgn pg2, bersiap, pnskn enjin kete n bertolak ke SK Persint 11 (3) Putrajya.

Haaa..nk cite, hr first nih mmg lwk..kami sesat..kihkihkih..itu la pdhnya kalo x g survey dlu. even peta ada ( sorg senior bg) tp kami terlepas satu simpang cz terhalang masa memotong sebuah lori.. so pe lg masuk highway la..kne pusing balik..tp yg lucunya aku x plak rase panic..kalo x mesti da gelabah..kwn2 len pn sme..kitaorg ikut je la papan tanda yg ade..last skali rse cm da jumpe tp kami xnmpak sekolahnya..so berhenti tnya sorg akk kt tepi jln tu..

Aku : akk.. tumpng tnya sk persint 11 kt mane ye? akak : persint 11 brape? aku : 11 (3) kak.. akk:....????

tau pe akk tu jwb?Dia xjwb pn,, cume memuncungnkan mulut ke arah yang setentang dgn kete kami...laaaaaaaa...ghopenyer kt blakg kami je..mmg thn malu gak la..hahaha..sbb ape kmi x expect lgsg tu adalah sebuah sekolah??satu, sbb x nmpk papan tanda nama sekolah..keduanya...bngunan tu sgt bsr smpaikn kami xrse tu adalah sek! akhirnya kami smpai la..terlewat 5 minit, tp xde spe yg perasan kelewatan itu cz sek tu luas sgt...xnmpak org pn..



ni separuh dr bngun depn je cz xmuat camera..huhu


yang ni dibahagian blkg sekolah..


hurm past lpor diri sume kt GB dier(baik sgt) kmi dpt tugsn pertama- kne wt banner selamat hr raya..pastu melawt prasekolh dier yg 3 buah tu..mg cntik..eh..lupe nk ckp psl sekolah..actlly sekolah nih kapasiti nya dlm 1200 lbih murid dlm satu sesi tp msa kmi dtg dlm 300 lbh je student dier cz sek baru.. n kalo nk tau sekolah ni menyamai 8 buah sekolah biasa(cbe korg bygkn?) dr sume segi especially facilities dier la kn..nma pn ptrajaya...pastu sekolah nih ade lif..percya x? korg kne gk percaya..sbb mg ade..huhuhu.tp murid2nya x dibenarkan gune lif tnpa guru bersama2 ats sbb2 keselamatn..

ni gmbr prasekolah n playground dr atas..



ni time wat banner tu la..xsmpi sehari kitaorg dpt siapkan cz simple je..byk gmbr nt ssh nk warna..ni hasilnya..sin chan tu idea senior kami..thanks khairul :)

pastu 3 hr kami hbskan dgn selesaikn tugasan PBS iaitu muzik n prasekolah..tugasn muzik kne ajar nyanyian n rakamkan. tugasan pra plak kne cr sorg murid sbg sample n wt pemerhatian dr segi tgkh laku n moral dier..aku pilih sorg bdk laki nme Akid Aiman..Al kisahnya disini Akid ni de kwn kembr..dorg ni hyper..nme xleh ckp. nk cite, si adik ni suke kt aku..(bkn aku prasan tp dier ckp n tgkh lakuny menunjukkn sedemikian) mule tu aku lyn bese jela..tp ble da 2-3 hr kt citu dier mula naik lemak..nk perhatian je kne nyer..penat weh.. da la pose..pastu xleh duk diam plak..satu hobi dier, pantg tgok aku leka je dia akan dtg peluk..xkira la aku tgh duduk ke, berdiri ke..sebenarnya xkish pn . nme pn bdk2 je kn..tp sampai hr yg terakhir mcm2 perangai dier wt, kwn2 aku yg 3 org ni pn geram same..

Satu peristiwa yg xleh thn yg berlaku kt diri aku(xtaula kwn2 aku tau ke idak..huhu) si abang , amik kerusi, pegang tgn aku then panggil si adik, dia suh adik dier pnjt krusi tu smbil dier trus je tarik2 ku..aku pn pelik la..ape bdk2 ni wt sebenarnya??nk bisik kt telinga aku ke?(sbb b4 tu kitaorg de main telefon berkarat) rupe2 nyer bkn...ble aku da fhm pe dak tu nk wt ..mengucap panjang aku..cepat2 jauhkn diri, pastu ckp:

'..ckgu nk kamu trun dr kerusi, nt jatuh..trun skrg, simpn balik kerusi.Siapkn kje kalo x cgu tanak kwn dan kmu xleh nyanyi..

hurm tu la dier..aku rse ni sume pengaruh TV n filem..kalo xkwl mcm ni la jdnyer.. kecik lg..
pastu smpi hr terakhir tu pg nyer kami de bacaan Yassin perdana sempena UPSR yg akn menjelang mggu berikutnye tu..b4 kami balik, kami bersalam salam la ngn cgu2 ni..de gak cgu yg mintak Facebook kami..huhuhu..bg jela..leh tmbh kwn..

Majlis Bacaan Yassin Perdana.. bdk2 pra pn trun skali tau..sume nyer bdk baik..hihi

gmbar2 posing kami...ni la kwn2 ku yg sopan ayu..huahuahua

aku n lea...nme tag 2 xleh blah...

itu lah dier kenangan manis last PBS.. n thanks kpd semua warga sekolah SK Presint 11..
sekian tuk kali ni..daaaa...


No comments:

Post a Comment