Friday, June 12, 2009

family day..



Sperti yg dah di ketahui..pd 8-10 Jun hr tu, g holiday kt melaka,Pengkalan Balak..tuk pengetahuan Pengkalan Balak terletak dlm daerah Alor Gajah..tempat yg kitaorg g ni x jauh dr UITM Melaka & jugk Matrik Melaka..since da dua kali g..leh la ingt jln ckit2.. kitorg g dlm 12 buah kenderaan..ade lebey kurg 70-80 org (termasuk knk2 )..tp chalet yg di tempah ade 14 buah cz kitaorg ade bwa warga tua di kampung tu skali..so diorg nih di tmptkn dlm sebuah rmh..

hurmm ni atur cara :

8 Jun- 10.30 pg berkumpl di rumah slh seorg pkcik..adekn sket bacaan doa(tuk keberkatan dlm perjalanan huhu)..pastu kitorg konvoi la..

Dlm kul 1.30 ptg kitorg smpai..trus je mkn tghri..
smentara Paksu aku yg bertidak sebagai pengurus progrm g check in n amik kunci umh..pastu ptg mula la aktivit mandi manda di laut( aku x join huhu) ..mg best la..laut pn dekt je ngn umh..(dlam 40- 50 meter i guess?) tido pn di temani bunyi ombak.. hehe..mlm first tu..kitaorg ber BBQ... pastu aktivit sendiri..ni gambar masa duk BBQ..




9 Jun.. second day yg best..lps je smayg subuh aku dah melamun kt tepi laut, igt nk bce novel english yg aku bwk, tp xjd cz asyik sgt tgok laut waktu pg.. ..rse best sgt..nyaman.. pastu ble bdk2 kecik ni da bgun..mula riuh,ade yg dgn baju2 tido tuh terus amik pelampung terjun dlm laut..punye x menyempat2 sampai terpelanting-pelanting selipar..hurm kalo dah mcm tu maka akn kedengarn lah sore2 kaum ibu yg begitu rmai ni..berbunyi2 cm bertih goreng (termasuk la omak den cz adik terjun ngn baju tdo dier) bkn pe..laut bkn bersih sgt kalo bajunye putih kompom siap mandi baju td kaler kuning air xpn cokolat mude..ha sobab tu la mak2 ni bsing.. ptg lps lunch n solat sume kitaorg wt sukaneka..aku bertindak sebgai juri dlm mase yg sme tetap main..huhu(nak hadiah punye pasal)..ni acara kanak2- cr gula2 dlm pasir..


yg ni cara 'woodball',,game ni da mule di perkenalkn si sekolah2 sbg slh satu aktiviti KOKO ..tp xrmai yg tahu..heheh..permainan dia de ala2 golf la ckit.kt sini la aku first time main..tp kitorg ubh skit la..since men kt pantaikn kne fleksibel..game ni aku jd naib johan..kayu tu adalah pemukul nye..



...hurm pastu ade acara tiup belon n bowling pantai...mlm nye lg skali kitorg brBBQ..tp mlm tuh aku tdo awal cz terlalu penat..sbb esok ade lg stu hr yg memenatkn..gmbr ni time aku tiup belon. yg baju merah tu...hehe..xmnng pn..semput dowh..



yg ni acara tuk pasangan suami isteri, huhu..baling belon berisi air..mule nmpk cm senang tau..tapi mkin lme mkin mencbar. mule tu jarak balingan dekat je.. tp juruacara akn suruh melangkah setapak belakang bg setiap pusingn yg seterusnya .time tu la ramai yg kantoi..hbs bsh2 belon pecah..aku mg xkering gusi la tengok..mg bsing cz sibuk menyokong mak ayah masing2..last2 ssh sgt nk cr pemenang juruacara suruh membelakangkn psgn masing2..hah..amik.baling punyer baling , juaranya Maklang aku..seronok betul dier..huhu.time men satu je yg xbest, kitaorg kne ggu dgn seorg hamba Allah ni..rsenyer dia xbpe 'sihat ' kot..bdk2 kecik mmg takut la( yg tulis blog ni pun takut jgk actlly,huhu) tp.. tp dia berjaya juga 'disuruh pergi' huhu...



10 Jun- yeaaahh..hr yg mencabar.. bkn pe kne mengemas sgala perlatan yg di bwa..tuk pengetahuan, kitorg mg len sket family day nyer..segala periuk belanga, blender, kuali, rice cooker, beras kunyit kitorg bwk..lesung batu je tak (pancit tayar kete kang )..hurm tuh yg xlaratnye nk mengemas..so lps siap dlm kul 2 ptg kitorg check out nk gerak balik..papai melaka..nt org dtg lg ek..tp ondaway blik, singgh jp beli belah...hehe..


No comments:

Post a Comment